Handelsbetingelser for Luxplus (Luxplus ApS)
Sådan handler du
Når du afgiver en ordre hos Luxplus, indgår du en købsaftale med Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 København Ø, Danmark.
Når du handler hos Luxplus, kan du vælge mellem to forskellige priser: Medlemspris og normalpris. Hvis du vælger at købe til medlemspris, tilføjes et medlemskab automatisk til din indkøbskurv. Hvis du allerede har et medlemskab, skal du blot logge ind på din konto, før du handler på luxplus.dk. Hvis du er nyt medlem, tilbydes du en gratis introduktionsperiode. Hvis du tidligere har været medlem af Luxplus, tilføjes et månedligt medlemskab til en pris af 89 kr til din ordre, og dit medlemskab genaktiveres.
Hvis du ikke ønsker at være medlem, kan du vælge at købe dine varer til normalpriser. I så fald tilføjes der ikke et medlemskab i betalingsprocessen.
Annullering af bestilling
Hvis du har gennemført et køb og ønsker at annullere din ordre, skal du gøre dette via din profil. Klik på «Mine ordrer», vælg informationsknappen til højre for den ordre, du ønsker at annullere, og klik derefter på «Annuller ordre". Bemærk, at annullering kun er mulig, hvis vores lager endnu ikke er begyndt at behandle ordren.
Hvis du afgiver en ny ordre, inden den forrige er blevet behandlet, vil det ikke være muligt at annullere en af ordrerne, da de vil være blevet slået sammen til en enkelt ordre.
Bemærk! Det er ikke muligt at annullere din ordre ved at sende os en e-mail, da vi ikke kan behandle forespørgslen, før ordren er blevet pakket.
Betaling
Alle betalinger gennemføres teknisk med Nets og Teller som kortindløsere, samt MobilePay. På luxplus.dk kan der betales med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MobilePay og Klarna. Alle betalings- og kortgebyrer er indeholdt i prisen og afholdes således af Luxplus ApS. Betaling for medlemskab samt varer på Luxplus ApS kan kun ske med betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Luxplus eller når dit medlemskab påbegyndes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fortrydelses- og returret (Returvarer)
Når du handler hos Luxplus, har du 14-dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og dermed returnere varen til os. For at udøve din fortrydelsesret skal du meddele os dette i en utvetydig erklæring inden for 14 dage efter modtagelsen af varen.
Fortrydelsesretten løber fra dagen efter, at du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, forfatningsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den næste hverdag.
Typer varer er untaget fra fortrydelsesretten:
• Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
•Fødevarer
•Håndkøbsmedicin
Når du returnerer en eller flere varer, skal de returnerede varer være ubeskadigede og i uåbnet emballage/forsegling. Vi vurderer sagen og sender returinstruktioner via e-mail, hvis returneringen godkendes.
• Du bryder forseglingen på varer, der ikke er egnede til returnering af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager. For eksempel helsekostprodukter, kosmetik, parfume, hudplejeprodukter osv.
• Udtrykket »forsegling« omfatter også specialemballage, der beskytter varerne og fungerer som en garanti for, at varerne ikke er blevet åbnet.
• Du bryder forseglingen på elektriske artikler.
Forespørgslen skal indeholde:
•Ordrenummer
•Mindst to billeder, der viser, at forseglingen ikke er brudt
Du er ansvarlig for korrekt emballering og bærer risikoen, indtil vi modtager varen. Gem kvitteringen og sporingsnummeret. Købsbeløbet refunderes, når vi har modtaget sporingsoplysningerne. Forsendelsesomkostninger refunderes ikke.
Bemærk, at vi ikke tilbyder nogen form for »tilfredshedsgaranti«. Hvis du f.eks. ikke kan lide produktets duft, fornemmelse eller smag, har haft en allergisk reaktion over for ingredienser, der er tydeligt angivet på produktet eller produktsiden, eller i situationer, hvor der ikke er noget galt med produktet, kan du ikke reklamere over det som en fejl.
Hvis en pakke returneres på grund af afvisning af modtagelse eller manglende afhentning i pakkebutikken, er det dit ansvar at kontakte os, da vi ikke automatisk bliver informeret om dette.
I disse tilfælde opkræver vi et returgebyr på 29 kr., som trækkes fra det beløb, der skal refunderes.
Hvis værdien af pakken er mindre end returgebyret, udstedes der ingen refusion.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Kontakt os, så snart du opdager en fejl eller manglende dele på et produkt, der er købt på luxplus.dk. Dette skal ske så hurtigt som muligt eller inden for en rimelig frist fra det øjeblik, du opdager, at der er noget galt med dit produkt. Indsend din klage via vores hjemmeside, hvorefter vi vil behandle det pågældende problem. Klager betragtes som rettidige, hvis de indsendes inden for 14 dage efter, at produktfejlene er blevet opdaget.
Refusionen af din returnering vil blive behandlet, så snart vi har bekræftet dette direkte over for dig. Beløbet vil altid blive overført til den samme betalingsmetode, som du betalte med på købstidspunktet. Hvis du f.eks. betalte med et betalingskort, vil beløbet blive tilbageført til det betalingskort, du brugte på købstidspunktet.
Ansvarsfraskivelse
Priserne på Luxplus.dk er dagspriser, og vi forbeholder os retten til at ændre priser og informationer på siden til enhver tid uden varsel. Både faktuelle og prisoplysninger er oplyst med forbehold for korrekturfejl, forkert angivet beskrivelse og tekniske specifikationer. Vi bestræber os på at give så nøjagtige oplysninger som muligt på Luxplus.dk, men i tilfælde af problemer påtager vi os ikke ansvar for eventuelle fejl, omkostninger eller tab forårsaget af forkerte oplysninger på siden eller ved forkert brug.
Der tages forbehold for tastefejl/prisfejl samt udsolgte varer.
Endvidere tages der forbehold for forkerte oplyste priser på annoncesider på nettet. Annonce sider skaber vores produkt-priser med forsinkelser og kan derfor ikke altid være retvisende. Eksempler på annoncesider: Pricerunner og affiliate bannere samt sociale medier såsom Facebook, Instagram mv.
Priser og andre oplysninger i annoncer er ikke bindende. Det betyder, at du kan se et tilbud på en vare på en annonceside på nettet, men at det senere viser sig, at varen er dyrere end annonceret. Hvis du møder en fejl / forkert pris i en trykt annonce eller annoncesider, vil den forkerte pris ikke være bindende. jf. Forbrug.dk
Alle vores produkter bestilles direkte fra de største leverandører med garanti for ægthed i EU. På grund af dette kan udseendet af nogle produkter variere, have et andet sprog eller afvige i farve. Vi tager forbehold for afvigelser i den samlede pris, der skyldes afrunding af de enkelte priser.
Klageadgang
Luxplus ApS tilbyder den standardmæssige retslige reklamationsprocedure, der gælder i 24 måneder efter levering. Det betyder, at du kan få dit produkt repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller modtage en prisnedsættelse, afhængigt af den pågældende situation. Din reklamation skal være berettiget, hvilket betyder, at eventuelle fejl ikke må være resultatet af forkert brug af produktet eller destruktiv adfærd. Bemærk, at for produkter med en begrænset levetid er din ret til at reklamere begrænset i overensstemmelse hermed.
Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsnings adresse:
Center for Klageløsning,
Nævnenes Hus,
Toldboden 2,8800 Viborg,
naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her ec.europa.eu/odr
Generelle oplysninger
Luxplus ApS CVR: 25090705
Adresse: Teglværksgade 37, 1,
2100 København Ø
Etableringsår: 2013
Senest opdateret d. 08.10.25