Når du handler hos Luxplus kan du købe til to forskellige priser: Medlemspris og normalpris. Vælger du at købe til medlemspris, vil du automatisk få tilføjet et medlemskab i din indkøbskurv. Er du nyt medlem, får du tilbudt en gratis prøveperiode på 30 dage. Hvis du tidligere har været medlem af Luxplus, vil du automatisk få tilføjet betaling for den første måneds medlemskab à DKK 89 med din ordre og dermed genaktivere dit tidligere medlemskab.
Priserne er dagspriser og er oplyst inkl. moms. Når du handler på luxplus.dk indgås aftaler på dansk.
Det er ikke muligt at lægge mere end 5 stk af den samme vare til medlemspris pr. ordre. Videresalg af produkter købt hos Luxplus er ikke tilladt. Mistanke om videresalg kan betyde, at dit medlemskab af Luxplus bliver annulleret.
Ønsker du ikke at være medlem, kan du vælge at købe dine varer til normalpris. I så fald vil du ikke få tilføjet et medlemskab ved betalingsprocessen.
Accepterer du vores handelsbetingelser, bekræfter du samtidigt, at du ved køb af håndkøbslægemidler er fyldt 15 år. Hvis du køber produkter som indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.
Hvis du har oprettet et køb og ønsker at annullere din bestilling, så skal du logge ind med din mail og dit kodeord under login-ikonet oppe i højre hjørne. Herefter skal du klikke på “Mine Ordrer". Under "Mine Ordrer" skal du klikke på info-knappen til højre for den ordre, du ønsker at annullere og herefter klikke på "Annuller ordre". Det er kun muligt at annullere en ordre, hvis vores lager ikke er begyndt at håndtere ordren.
Alle betalinger gennemføres teknisk med Nets og Teller som kortindløsere, samt MobilePay. På luxplus.dk kan der betales med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MobilePay og Klarna. Alle betalings- og kortgebyrer er indeholdt i prisen og afholdes således af Luxplus ApS. Betaling for medlemskab samt varer på Luxplus ApS kan kun ske med betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Luxplus eller når dit medlemskab påbegyndes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der er gratis levering for medlemmer på ordrer til DAO pakkeshop, DAO pakkeboks (uden omdeling) og med DAO til din adresse (omdelt). For ikke-medlemmer starter fragtpriserne ved 59 kr.
Bemærk! DAO har et erstatningsansvar så længe pakken er i DAO's varetægt. Når pakken er placeret ude foran din dør, så ophører DAO's erstatningsansvar. Du er selv ansvarlig, hvis pakken efterfølgende forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning.
Når du handler hos Luxplus, har du ekstraordinært 90 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og dermed returnere varen til os. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 90 dage efter modtagelsen af varen.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular, som du kan downloade her.
Fortrydelsesretten løber fra dagen efter, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den kommende hverdag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis folie/plombering brydes på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. F.eks. fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”folie/plombering” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.
Såfremt en pakke returneres pga. afvisning af modtagelse eller manglende afhentning i pakkeshop, er det dit ansvar at kontakte os, da vi ikke automatisk informeres om dette.
I disse tilfælde opkræver vi et returgebyr på 29 DKK, som fratrækkes det beløb, der skal refunderes.
Returnering
Hvis du ønsker returnere en eller flere varer, skal du inden for 90 dage informere os om fortrydelsen/returneringen via kontaktformularen øverst i højre hjørne.
Varerne der ønskes returneret skal sendes til:
Luxplus
Teglværksgade 37, 1.sal
2100 København Ø
Att. Kundeservice
Du skal vedlægge din ordrebekræftelse i pakken. Alternativt en note med dit navn, ordrenummer og e-mailadresse.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Du bedes derfor gemme postkvittering samt track and trace nummer.
Når vi modtager varen, tjekker vi den og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til det samme betalingsmiddel, som du betalte med på købstidspunktet. Har du fx betalt med et betalingskort, tilbageføres beløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet. Fragtudgifter refunderes kun ved reklamationer (defekte varer) og kun hvis reklamationen godkendes og produktet returneres ved brug af vores returlabel, som du finder her: https://return.coolrunner.dk/paidluxplus/DK
Bemærk: Varen skal være i ubrudt emballage og returneres i samme stand, som ved modtagelsen og den skal være i sådan en stand, at vi uden problemer kan sælge varen som ny. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur.
Luxplus ApS yder dig som forbruger den lovpligtige reklamationsret på 24 måneder fra levering. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Opdager du en fejl eller en mangel ved en vare, der er købt på luxplus.dk, skal du hurtigst muligt eller senest to måneder efter at have opdaget manglen, rette henvendelse til os på luxplus.dk, hvorefter vi vil håndtere din reklamation.
Priserne på Luxplus.dk er dagspriser, og vi forbeholder os retten til at ændre
priser og informationer på siden til enhver tid uden varsel. Både faktuelle og
prisoplysninger er oplyst med forbehold for korrekturfejl, forkert angivet
beskrivelse og tekniske specifikationer. Vi bestræber os på at
give så nøjagtige oplysninger som muligt på Luxplus.dk, men i tilfælde af
problemer påtager vi os ikke ansvar for eventuelle fejl, omkostninger eller tab
forårsaget af forkerte oplysninger på siden eller ved forkert brug.
Alle vores produkter bestilles direkte fra de største leverandører med garanti
for ægthed i EU. På grund af dette kan udseendet af nogle produkter variere,
have et andet sprog eller afvige i farve.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til kundeservice på [email protected] Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, hvis betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsnings adresse:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her ec.europa.eu/odr
Generelle oplysninger
Luxplus ApS
CVR: 25090705
Adresse: Teglværksgade 37, 1, 2100 København Ø
Etableringsår: 2013
Opdateret 11. april 2023